Referenties

Productontwikkeling

Campbell soepen
Ontwikkeling van nieuwe recepten
Lunch Garden
Restylen van verschillende Lunch Garden gerechten en menu’s.
Van Reusel
Organiseren van workshops waarbij frituristen en broodjeszaken werden uitgenodigd om op een eenvoudige en flexibele manier om te leren gaan met hun nieuwe producten. Met de nodige tips en tricks werd productkennis bijgebracht, en vooral hoe men dit kan implementeren en optimaal gebruiken in zijn eigen zaak. Dit werd gedaan in ondersteuning met Peter Van Asbroeck. Daarnaast werden er nieuwe leuke recepten aangeleerd die nadien gebruikt konden worden als een nieuwe suggestie of hamburger/snack van de week.
VLAM
Kookeiland staat in voor de volledige uitwerking van een nieuwe culinaire campagne ter promotie van het Belgische varken- rundvlees in heel België. Dit is een totaalproject van A tot Z: van het ontwikkelen van nieuwe recepten, fotoshoots plannen, korte filmpjes creëren, reclamespots bedenken, ... . tot het op maat maken van een gepersonaliseerde foodtrailer waarmee we doorheen België trekken om leuke parkingacties op te zetten.
Devos Lemmens
Ontwikkelen van nieuwe sauzen
Le Creuset
Branding van een gepersonaliseerde foodtruck waarmee doorheen België gereisd werd. Op verschillende uitgekozen winkellocaties vonden branding activaties plaats. Klanten konden genieten van een gratis kopje soep, uiteraard in een kommetje van Le Creuset. Deze actie werd opgevrolijkt door televisiepersoonlijkheid Peter Van Asbroeck.
Maggi
Uitwerking en volledige organisatie van het “Maggi soepdorp” dat door Vlaanderen trok. Dit was ter promotie van de nieuwe bouillon blokjes van Maggi. Vele Vlamingen konden zich inschrijven met hun eigen beste soep recept (gemaakt met de bouillon blokjes).
Dovy Keukens
Aanleveren van chefs om kookdemo’s te geven in hun verschillende winkelfilialen alsook het aanleveren van recepten voor hun website.
Parma Ham
Aanleveren van nieuwe recepturen alsook integratie in onze kookboeken.
Soda Stream
Product gebruik op onze events alsook promotie voor particulieren.
Kitchenaid
Technical partner in onze foodtrucks.

4 voordelen

  1. Ontwikkeling nieuwe recepten
  2. Culinaire projecten ontwikkelen van A tot Z
  3. Licentie producten
  4. Kookworkshops, demo’s organiseren

Licentie producten

Doorheen de jaren ontwikkelde Kookeiland een reeks van licentieproducten en kookboeken, waarvan ‘SOS Piet’ het absolute paradepaardje was. Van kookboeken, over potten en pannen, kruiden, textiel, diepvriesmaaltijden ...  Kookeiland zorgde ervoor dat het sterke merk Piet Huysentruyt zijn weg naar de consument gemakkelijk kon vinden.

Onze referenties:

--> Kookboek ‘Stoemp’ – Albert Verdeyen
--> SOS Piet kookboeken
--> Peter Van Asbroeck kookboeken
--> Eigen uitgaves – Het wielerkookboek, Kids in the kitchen, ..
--> SOS Piet kruiden – potten & pannen – diepvriesmaaltijden – huishoudapparaten – textiel – servies

Buitenlandse producten

Eén van onze eerste consultancy opdrachten was een samenwerking met Neckermann om voeding advies te geven aan verschillende van hun hotels in Spanje, Italië, Turkije, Egypte,

Daarnaast organiseerden we ook een jaarlijkse culinaire reis met +- 90 – 150 personen samen met hen.

Onze referenties in het buitenland:

--> Zanziblue (Zanzibar)
--> Cape epic
--> Whine For Wales
--> Paloma hotels (Europa)